گالری موبایل باران زرین رود

مرکز فروش گوشی های هوشمند اصل و تبلت های گارانتی دار در زرین رود

مرکز فروش گوشی های هوشمند اصل و تبلت های گارانتی دار در زرین رود

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: طرح رجیستری موبایل در مرحله اجرای آزمایشی است و پس از یکماه با توجه به نتایج تست در مورد شیوه اجرای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: اجرای رجیستری موبایل در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، رگولاتوری و اپراتورهای تلفن همراه در قالب دو طرح استعلام گوشی تلفن همراه و اعمال سیاست روی گوشی مشترک و استعلام گوشی تلفن همراه و اعمال سیاست روی سیم‌کارت مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره شیوه اجرای تست گفت: طرح دوم علی‌رغم ‌اینکه از نظر رگولاتوری و اپراتورها به دلیل قطع ارتباط سیم‌کارت روش مناسبی به نظر نمی‌رسد، در دست بررسی است ولی طرح اول به دلیل تاثیرات جانبی کمتر به صورت آزمایشی در حال پیاده‌سازی است.

او همچنین اظهار کرد: در مورد اجرای طرح‌های مورد نظر نیز ملاحظاتی وجود دارد که پس از بررسی و نتیجه‌گیری از اجرای آزمایشی، ممکن است با تغییراتی نسبت به بهینه‌سازی آن اقدام شود.

فلاح تصریح کرد: پیاده‌سازی تمامی مراحل طرح و تست آن تا یکماه طول می‌کشد و پس از آن نتایج تست‌ها به کمیته بررسی کننده موضوع ارائه می‌شود تا درباره چگونگی پیاده‌سازی کامل طرح تصمیم گرفته شود.

کانال موبایل باران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۱
ناصر خدابنده لو

وزیر ارتباطات با اعلام این خبر که تعرفه تلفن همراه و اینترنت ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت:استفاده نکردن از تلفن ثابت برای شرکت مخابرات هزینه دارد، لذا به منظور تامین این هزینه کمترین هزینه نگهداری شامل پرسنل و کابل از مشترکان دریافت می شود.

محمود واعظی با بیان اینکه تعدیل قیمت خطوط ثابت در حال طی کردن مراحل قانونی خود است، گفت:جلساتی چند ماه گذشته بین دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات و شرکت مخابرات برگزار شد،در این جلسه ها هزینه ها و سرمایه گذاری های آینده بررسی و در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که در برخی از تعرفه هایی که به مردم فشار وارد می کند، تغییری ایجاد نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس تصمیم گیری جدید هزینه مکالمه تلفن ثابت درون استانی بین 6-7 درصد افزایش پیدا می کند و از30ریال به 45 ریال برای تلفن درون استانی است و تلفن ثابت به همراه همانند گذشته است.

واعظی ادامه داد:استفاده نکردن از تلفن ثابت برای شرکت مخابرات هزینه دارد، لذا به منظور تامین این هزینه کمترین هزینه نگهداری شامل پرسنل و کابل از مشترکان دریافت می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هزینه اینترنت در سبد خانوار کاهش یافته است به خانه ملت گفت:همزمان با افزایش تعرفه تلفن ثابت، تعرفه تلفن همراه کاهش و همچنین هزینه اینترنت بین 17-20 درصد کاهش داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۵ ، ۱۶:۵۴
ناصر خدابنده لو

آیا فکر می کنید وقتی که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه باز می گردانید و با پاک شدن تمام اطلاعات روی گوشی اندرویدی خود موافقت می کنید، تمام اطلاعات شما به طور قطع و برای همیشه پاک می شود؟

بسیاری از پژوهشگران پی برده اند که اطلاعات با استفاده از ابزارهای مناسب قابل بازیابی هستند، حتی بعد از بازگرداندن به تنظیمات کارخانه. این به این دلیل است که وقتی شما چیزی را حذف می کنید در واقع خود فایل رونویسی نمی شود – سیستم گوشی فقط اطلاعات روی فایل را دور می اندازد، و اساساً این کار را به اندازه فضای آزاد گوشی شما انجام می دهد. اگر شما تصمیم به فروش یا هدیه دادن گوشی اندروید خود داشته باشید حساسیت نسبت به امنیت اطلاعات قابل بازیابی یک مشکل نگران کننده است.
با این وجود، روش هایی وجود دارد که شما می توانید از پاک شدن دائمی اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

گوشی خود را رمزگذاری کنید
رمزگذاری گوشی اندروید قوی ترین روش برای جلوگیری از بازیابی اطلاعات آن است. در واقع شما از طریق رمزگذاری تمام اطلاعات دستگاه را در هم می ریزید و آن را با یک کد ویژه قفل می کنید. وقتی دستگاه رمزگذاری شود رمزگشایی آن بدون وارد کردن رمز عبور امکان پذیر نخواهد بود.
گوگل اکثر دستگاه هایی که دارای اندروید ۶ مارشمالو هستند ( به غیر از برخی دستگاه های ارزان تر) را ملزم کرده است تا برای امنیت حداکثری دستگاه خود رمزگذاری اجباری بر روی آن انجام دهند.
اگر دستگاه شما دارای اندروید ۵ لالی پاپ یا پایین تر است ( و از رمزگذاری پشتیبانی می کند) شدیداً توصیه می کنیم که گزینه رمزگذاری را فعال کنید (در بخش تنظیمات > امینت > رمزگذاری گوشی) تا داده های گوشی را قبل از انجام تنظیمات کارخانه در هم بریزد. ( مکان بخش تنظیمات ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد.)
در واقع شما با انجام این کار اطلاعات در هم ریخته ای که تقریباً غیر قابل بازیابی هستند را پاک می کنید.

حافظه گوشی را با اطلاعات بی اهمیت رونویسی کنید
بنابراین حالا که اطلاعات خود را رمزگذاری کرده، دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانده و همه چیز را پاک کرده اید، اجازه دهید یک قدم به جلوتر برویم و مطمئن شویم که اطلاعات رمزگذاری شده پاک شده جدید از طریق رونویسی شدن با اطلاعات بیهوده جدید، بیشتر درهم ریخته و بی ارزش شوند.
دوباره گوشی خود را راه اندازی کنید، اما این بار به حساب کاربری گوگل یا هیچ حساب کاربری دیگری وارد نشوید. وقتی گوشی شما همانند یک گوشی جدید راه اندازی شد شروع به ضبط یک ویدئوی طولانی مدت با بالاترین کیفیت کنید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا تمام فضای حافظه گوشی پر شود.
پس از آن، یک بار دیگر تنظیمات کارخانه را انجام دهید.

تکرار کنید
اگر شخص بدگمان و مشکوکی هستید می توانید راهنمایی های بالا را انجام داده و چندین مرتبه آنها را تکرار کنید تا وقتی که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهم شما به اندازه کافی توسط اطلاعات جدید بی اهمیت درهم ریخته و رونویسی شده اند، به طوری که حتی اگر شخصی موفق به بازیابی آنها شد هیچ اطلاعات بدرد بخوری بدست نیاورد. اما اگر می خواهید این کار را به طور ساده انجام دهید یک بار رمزگذاری و راه اندازی مجدد گوشی نتیجه مورد نظر شما را برآورده خواهد کرد.

منبع : کلیک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۵
ناصر خدابنده لو

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات علی‌رغم تمامی پیش‌بینی‌ها، به شکلی هوشمندانه اپراتورهای موبایل را ترغیب به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی کرد و از ورود به تعیین کف قیمت اینترنت منصرف شد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خرداد ماه سال جاری در قالب چندین جلسه کاری، سرانجام پکیج جامع تعرفه‌ای در حوزه ثابت و سیار را به تصویب رساند و جهت تأیید نهایی روانه دولت کرد.

این کمیسیون تعرفه درون استانی تلفن ثابت را از 30 ریال به 45 ریال رساند و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستائی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین کرد.

تعرفه اتصال تلفن ثابت هم از 50 به 200 هزار تومان افزایش یافت.

با بازنگری‌های صورت گرفته در زنجیره خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL هم، نوید کاهش 20 درصدی هزینه اینترنت برای کاربر نهائی داده شد.

سقف تعرفه دیتای موبایل نیز برخلاف تمامی پیش‌بینی و گمانه‌زنی‌ها، به ازای هر کیلو بایت استفاده از نیم ریال به 0.4 ریال کاهش یافت.

پیش از خروجی مربوط به پکیج تعرفه‌های ارتباطی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شنیده می‌شد که تعیین کف قیمت برای بسته‌های اینترنت موبایل هم جزو دستور کار است اما نهایتا چنین اتفاقی نیفتاد.

سیر درآمدی اپراتورهای موبایل از محل مکالمه و پیامک (خدمات پایه) روز به روز در حال کاهش است و با رشد ضریب نفوذ استفاده از گجت‌های هوشمند، مصرف دیتا در شبکه اپراتورهای موبایل رشد چشم‌گیری کرده است.

حال در این شرایط که انتظار می‌رود اپراتورهای موبایل جهت جبران کاهش درآمدهای ناشی از مکالمه و پیامک به سمت افزایش نرخ در حوزه دیتا بروند اما شاهد رویه‌ای معکوس هستیم؛ به گونه‌ای که اپراتورها نرخ‌های دیتا را جهت رقابت بیشتر به پایین‌ترین رقم رسانده‌اند.

همین موضوع باعث شده تا اپراتورهای کوچک‌تر موبایل و کسب‌وکار ADSL تحت فشار قرار گیرند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم پیش از این در گفت‌وگویی با تسنیم عنوان کرده بود که وظیفه ما حفاظت از سرمایه گذاری‌های انجام شده در کشور است و از این جهت باید شرایطی را ایجاد کنیم تا بیزینس اینترنت ثابت (ADSL) تحت‌الشعاع دامپینگ دیتای موبایل قرار نگیرد.

پایین بودن نرخ دیتای موبایل باعث شده تا اکثر مردم، اینترنت تلفن همراه را به ADSL ترجیح دهند.

اما کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به جای دخالت در طرح‌های تشویقی اپراتورها و تعیین نرخ کف برای دیتای موبایل، قیمت اینترنت ثابت (ADSL) را کاهش داد تا با این کار شرایط رقابت را در این حوزه تضمین کند.

از طرفی نرخ سقف دیتای موبایل را هم کاهش داد تا اپراتورهای موبایل از محل مصرف اینترنت آزاد با کاهش درآمد مواجه شده و سعی بر جبران آن با افزایش نرخ بسته‌ها کنند.

این اقدام هوشمندانه کمیسیون تنظیم مقررات علاوه بر اینکه مانع اعتراض مردمی نسبت به افزایش یکباره قیمت اینترنت موبایل شد، می‌تواند در بلند مدت همان شرایطی که مدنظر او برای حوزه رقابتی بوده را به ارمغان آورد.

به طور کلی در حالیکه یکی از اپراتورهای موبایل به شدت دنبال تصویب نرخ کف دیتای تلفن همراه بود تا به این واسطه قیمت بسته‌های اینترنت گران شود و فشار ناشی از دامپینگ اپراتورهای بزرگتر شکسته شود، اما این کار به شکلی دیگر اتفاق افتاد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به جای اینکه به شکل مستقیم کف قیمت اینترنت موبایل را تعیین و به این واسطه بسته‌های تشویقی اپراتورها را گران کند، نرخ سقف اینترنت آزاد را پایین آورده تا سقف درآمدی اپراتورها هم کم شده و خودشان راغب به افزایش قیمت بسته‌ها شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۵ ، ۱۱:۰۲
ناصر خدابنده لو

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین مصوبه خود، نرخ‌های جدیدی را برای کارکرد تلفن ثابت درنظر گرفته که این قیمتها در مقایسه با گذشته، افزایش ۵۰ درصدی را تنها در ۶ درصد مکالمات نشان می دهد.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم، برای دومین بار طی ۳ سال اخیر، تعرفه کارکرد تلفن ثابت را تغییر داده است.

طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که هنوز به تایید نهایی دولت نرسیده است، نرخ های جدید تلفن ثابت با هدف جلوگیری از زیان مخابرات پس از اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی که حدود ۲ سال پیش اجرایی شد، محاسبه می شود. به این ترتیب که نرخ مکالمات درون شهری ثابت به ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش خواهد یافت.

هزینه های بین استانی و ثابت به همراه تغییر نکرد
در این مصوبه تغییراتی در هزینه های مکالمات بین استانی و ثابت به همراه دیده نمی شود و هزینه های آبونمان نیز مانند گذشته محاسبه خواهد شد. با اجرای این مصوبه تنها تغییری که در قبوض مشترکان تلفن ثابت به چشم خواهد خورد گزینه حداقل کارکرد است که چند سال پیش نیز در قبوض مشترکان بوده و هم اکنون بار دیگر به قبوض مشترکان اضافه خواهد شد.

افزایش ۵۰ درصدی نرخ مکالمات درون شهری تلفن ثابت از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال درحالی است که براساس برآوردهایی که پیش از این از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام شده بود، ۶ درصد مکالمات در شبکه مخابراتی کشور، درون شهری بوده و مابقی مکالمات را مکالمات بین استانی، تلفن همراه و بین الملل تشکیل می دهند.


مکالمات درون شهری مشمول افزایش نرخ
براین اساس طبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، این افزایش قیمت در نرخ مکالمات تنها مربوط به هزینه مکالمات درون شهری خواهد بود و سایر هزینه ها برای مشترکان تغییری نخواهد یافت.

شرکت مخابرات ایران از ابتدای سال ۹۳ مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استان را ۳۰ ریال، هزینه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی را ۳۳۰ ریال و هر دقیقه مکالمه ثابت به همراه را ۶۲۵ ریال محاسبه می کرد.

پیش از این مدل تعرفه ای، کارکرد مشترکان به صورت پالسی و نیز حداقل کارکرد ۱۰۰ پالس در قبوض محاسبه می شد که با تغییر تعرفه ها پس از هم کدسازی، این ردیف از قبوض مشترکان حذف شده بود؛ اکنون اما در مصوبه جدید وزارت ارتباطات برای هر دوره ۲۰۰ دقیقه مکالمه برای روستاییان و ۳۳۰ دقیقه مکالمه برای کاربران شهری به عنوان حداقل کارکرد درنظر گرفته است. این تصمیم بابت هزینه های نگهداری خطوط تلفن ثابت که حدود ۷ میلیون آن در کشور بلااستفاده مانده، اتخاذ شده است.

همچنین در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نرخ های آبونمان تغییر نیافته است و مشترک بر مبنای منطقه، شهر و نیز میزان کارکرد ماهیانه، مطابق جدول زیر باید برای خط خود آبونمان پرداخت کند.

با احتساب این اعداد، می توان برآورد کرد که حداقل کارکرد ماهیانه برای مشترکانی که از خطوط تلفن استفاده نمی کنند در روستاها رقمی حدود ۹۰۰ تومان و در شهرها حدود ۱۲۰۰ تومان در ماه خواهد بود. این درحالی است که مخابرات در پیشنهادی که به وزارت ارتباطات داده بود خواستار تغییر تعرفه ها به نحوی شده بود که کارکرد ماهیانه هر مشترک به ازای هر خط تلفن در روستاها ۳ هزار تومان و در شهرها ۵ هزار تومان باشد و مشترک به صورت نامحدود با تلفن صحبت کند. برآوردها نشان می دهد که این مصوبه، با پیشنهاد مخابرات بسیار فاصله دارد.


طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمت هر خط تلفن ثابت که تا پیش از این ۵۰ هزار تومان بود، ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است که متقاضی می تواند به صورت اقساطی با پیش پرداخت ۱۰۰ هزار تومان و طی مدت ۳۶ ماه آن را پرداخت کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۱
ناصر خدابنده لو