گالری موبایل باران زرین رود

مرکز فروش گوشی های هوشمند اصل و تبلت های گارانتی دار در زرین رود

مرکز فروش گوشی های هوشمند اصل و تبلت های گارانتی دار در زرین رود

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

سال گذشته موتورولا با ارائه Moto 360 نسل اول توانست خود را به‌خوبی در این بازار نوپا معرفی کند و نشان دهد که می‌تواند بهتر از دیگران در این حوزه فعالیت کند. اکنون بیش از یک سال از آن زمان گذشته و کمپانی‌های دیگر نیز بیکار ننشسته‌اند؛ اپل با معرفی اپل واچ، سامسونگ با معرفی گیر اس 2 و هوآوی با معرفی هوآوی واچ رقابت بزرگی شروع کرده‌اند. موتورولا برای عقب نماندن از قافله امسال موتو 360 نسل دوم را معرفی کرد که ساعتی تراش‌خورده‌تر و شیک‌تر از نسل قبلی است. در بررسی حاضر به این موضوع می‌پردازیم که نسل دوم این ساعت در این بازار، که طرفداران خاص خودش را دارد، چقدر می‌تواند موفق ظاهر شود.

 


 

طراحی

شیک و راحت

آناتومی بدن خانم‌ها با آقایان متفاوت است و اندازه مچ آنها نیز تفاوت دارد، به همین دلیل کمپانی‌ها چند اندازه متفاوت از ساعت‌های هوشمند خود را معرفی می‌کنند تا این ساعت‌ها برای هر کسی مناسب باشد. موتورولا نیز دو نسخه از موتو 360 نسل دوم معرفی کرده است. نسخه‌های مخصوص آقایان اندازه 46 و 42 میلی‌متری و نسخه مخصوص خانم‌ها اندازه 42 میلی‌متری دارند. منظور از این اعداد اندازه قطر صفحه‌نمایش آنهاست. شاید برای شما هم این سوال طرح شده باشد که نسخه 42 میلی‌متری خانم‌ها با آقایان چه تفاوتی دارد. تفاوت در اندازه بند آنهاست. در نسخه 42 میلی‌متری خانم‌ها پهنای بند 16 میلی‌متر و در نسخه 42 میلی‌متری آقایان پهنای بند 20 میلی‌متر است. این اعداد نشان می‌دهد که موتو 360 نسل دوم مخصوص خانم‌ها بسیار ظریف‌تر از نسخه مخصوص آقایان است. موتو 360 اسپورت اندازه 45 میلی‌متری دارد و وزن آن نیز 54 گرم است که تقریبا در همان ابعاد موتو 360 نسل دوم را دارد.

 


 

موتو 360 نسل دوم و موتو 360 اسپورت، مانند نسل قبلی، طراحی دایره‌ای دارند. اینکه طراحی دایره‌ای زیباتر است یا طراحی مربعی کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان درباره‌اش نظر قطعی داد. پیچ تنظیم در این نسل جابه‌جا شده و کمی بالاتر قرار گرفته است؛ البته بهتر است آن را کلید تنظیم بنامیم، زیرا پیچ نیست و قابلیت چرخش ندارد.

 


 

یکی از ایرادهایی که سال گذشته متوجه موتو 360 بود نوار سیاهی بود که پایین صفحه‌نمایش قرار داشت و صفحه را از حالت دایره‌ای خارج می‌کرد. متاسفانه امسال نیز این نوار حذف نشده و موتورولا برای اینکه بتواند سنسور نور را روی ساعت خود داشته باشد این نوار را نگه داشته است.

 


 

جنس بدنه، مانند نسل قبل، از فلز است و هنگام لمس آن حس بسیار خوبی به کاربر القا می‌شود. در سمت چپ ساعت میکروفون و پشت آن نیز سنسور ضربان قلب را می‌بینیم. ضخامت این ساعت 11 میلی‌متر است که نسبت به رقبایش بسیار بیشتر است، اما با وجود این هیچ مشکلی با این ضخامت پیدا نخواهید کرد.

 


 

امکان تعویض بند و استفاده از بندهای دیگر برای موتو 360 نسل دوم وجود دارد که موهبتی بزرگ برای هر ساعتی محسوب می‌شود و می‌توانید با استفاده از این ویژگی تنوع را به ساعت خود بیاورید؛ اما موتو 360 اسپورت امکان تعویض بند ندارد و جنس بندش سیلیکونی است.

 


 

در کل، مانند نسل قبلی، از نظر طراحی و راحتی در دست این دو ساعت یکی از بهترین‌ها در نوع خودشان هستند و اطمینان داشته باشید دستگاهی مطابق مد روز محسوب می‌شوند.

 

صفحه‌نمایش

خوانا و فرمان‌پذیر

موتورولا اولین کمپانی‌ای بود که از صفحه‌نمایش دایره‌ای در ساعت هوشمند خودش استفاده کرد. در این نسل نیز موتورولا صفحه‌نمایش دایره‌ای خود را حفظ کرده است. صفحه‌نمایش هر دو ساعت از نوع IPS است که کیفیت 360×330 پیکسل دارد و با پوششی از گوریلا گلس 3 پوشانده شده. اندازه صفحه‌نمایش نسخه 46 میلی‌متری برابر 1.56 اینچ است. نسخه 42 میلی‌متری و موتو 360 اسپورت نیز صفحه‌نمایش 1.37 اینچی دارند.

 


 

کیفیت صفحه‌نمایش همان است که انتظارش را دارید. زیر نور خورشید صفحه‌نمایش عملکرد بسیار خوبی دارد و همه‌چیز در آن به‌خوبی نمایش داده می‌شود.

پاسخ‌دهی صفحه‌نمایش نیز بسیار خوب است. در نسل قبلی کارایی لمسی صفحه‌نمایش با کمی مشکل مواجه بود و به برخی فرامین پاسخ نمی‌داد، اما در این نسل کارایی لمسی بسیار بهبود پیدا کرده و با کوچک‌ترین لمس می‌توانید فرمان خود را در ساعت اعمال کنید.

 


 

کارایی و سخت‌افزار

هم سطح رقبای موجود در بازار

زیر پوست هر دو ساعت زیبا پردازنده ساخت کوالکام یعنی اسنپدراگون 400 در کنار رم 512 مگابایتی قرار دارد. شاید در مقایسه با گوشی‌های امروزی این سخت‌افزار ضعیف به نظر برسد، اما در نظر داشته باشید که با یک ساعت روبرویید و نیازی به سخت‌افزار قوی‌تر از این نیست. با همین سخت‌افزار همه‌چیز روی این ساعت به‌خوبی اجرا می‌شود، حرکت بین صفحات روان است و هیچ فرمانی نیست که باعث کندی و لگ زدن آن شود.

 


 

مشکلی که برای کاربران ایرانی چندان اهمیتی ندارد مشکل ساعت در تشخیص عبارت OK Google برای اجرای فرمان‌های صوتی است؛ به‌خصوص در محیط‌های شلوغ این مشکل بیشتر می‌شود و اگرچه در دیگر ساعت‌های هوشمند نیز این مشکل وجود دارد، در این محصول پررنگ‌تر است.

یکی از وظایفی که بر گردن ساعت‌های هوشمند گذاشته شده دنبال کردن حرکات کاربر است. موتو 360 با دو برنامه Google Fit و Moto Body این کار را برای شما انجام می‌دهد. ما از برنامه Moto Body استفاده کردیم. این برنامه اپلیکیشن مخصوص موبایل نیز دارد که با توجه به وزن و قد و سال تولد شما و با استفاده از تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید و کالری‌ای که سوزانده‌اید تحلیل‌هایی انجام می‌دهد و میزان فعالیت شما را روی نمودار نشان می‌دهد. اگر اصلی‌ترین هدف شما از خرید این ساعت همین دنبال کردن وضعیت سلامتی‌تان است، به شما توصیه می‌کنیم نسخه Sport آن را بخرید که ظاهری جذاب برای جوان‌ترها و ورزشکاران دارد.

 


 

در پشت‌ ساعت، همان‌طور که گفتیم، سنسور ضربان قلب دیده می‌شود. این سنسور کارایی بسیار دقیق و سریعی دارد و به علاوه می‌تواند زمانی که مشغول ورزشید به کمک شما بیاید تا همواره تعداد ضربان قلب خود را مشاهده کنید.

Moto 360 به همراه لایسنس IP67 ارائه شده است؛ یعنی این ساعت در مقابل آب و گردوغبار مقاوم است، اما اگر می‌خواهید نسخه بند چرمی آن را زیر آب بگیرید، شاید بهتر باشد قبل از این کار بند آن را جدا کنید.

 


 

نرم‌افزار

اندروید ور بسیار عقب‌تر از واچ اواس

این بخش به موتو 360 مربوط نمی‌شود و بیشتر به گوگل مربوط است. سیستم‌عامل این ساعت اندروید ور (Android Wear) است که نسبت به سال گذشته، با آنچه روی موتو 360 نسل اول دیده بودیم، تفاوت ندارد. برای کار کردن با ساعت باید نرم‌افزار Android Wear را روی گوشی‌تان نصب کنید. زمانی که صفحه ساعت روشن می‌شود، تمی نمایش داده می‌شود که برای ساعت در نظر گرفته‌اید.

 


 

اگر نوتیفیکیشنی روی گوشی دریافت شده باشد، زیر این بخش نمایش داده می‌شود و می‌توانید با کشیدن آن نوتیفیکیشن به سمت بالا آن را به همراه دیگر نوتیفیکیشن‌هایی مشاهده کنید که روی گوشی شما آمده‌اند. اگر دوست دارید نوتیفیکیشن خاصی را پاک کنید، این کار را با کشیدن آن کارت به سمت راست می‌توانید انجام دهید؛ اما اگر می‌خواهید آن نوتیفیکیشن (به‌طور مثال، پیامک آمده) را کامل بخوانید، باید روی آن ضربه بزنید تا به‌صورت تمام‌صفحه و قابل اسکرول برایتان نمایش داده شود. اگر می‌خواهید برنامه‌ای را روی گوشی خود باز کنید که نوتیفیکیشن آن روی ساعتتان آمده، باید کارتش را به سمت چپ بکشید.

 

گالری تصاویر (6 تصویر )

 

با فعال کردن دوربین روی گوشی‌ای که به این ساعت متصل است نواری ظاهر می‌شود که می‌توانید با لمس آن از راه دور با گوشی عکس بگیرید و بعد از گرفتن عکس پیش‌نمایش آن را روی ساعت مشاهده کنید.


 

باتری

یک روز کامل بدون نیاز به شارژ

موتورولا از باتری 400 میلی‌آمپرساعتی برای موتو 360 نسخه 46 میلی‌متری و از باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی برای نسخه 42 میلی‌متری و اسپورت بهره برده است. شاید در مقابل ظرفیت بالای باتری گوشی‌های هوشمند امروزی این ظرفیت باتری خیلی کم به نظر بیاید، اما با همین ظرفیت به‌خوبی می‌توانید به این ساعت‌ها اعتماد کنید. با استفاده ما از تمام نسخه‌ها، که استفاده تقریبا سنگینی هم بود (تعداد زیادی نوتیفیکیشن، گرفتن چند عکس با گوشی موبایل و کنترل آن از روی ساعت، چند بار استفاده از سنسور ضربان قلب، 3 تا 4 بار دریافت نوتیفیکیشن مکالمه) باتری به راحتی تا 1 روز کامل بدون نیاز به شارژ دوام آورد.

 


 

برای شارژ شدن باتری باید از استندی استفاده کنید که برایش در نظر گرفته شده است. این استند به‌صورت القایی باتری ساعت را شارژ می‌کند. در تست ما در مدت زمان 30 دقیقه شارژ باتری از صفر به 50 درصد رسید؛ در حالی که مدت زمان موردنیاز برای شارژ باتری از صفر تا 100 درصد حدود 2 ساعت برای نسخه 46 میلی‌متری و حدود 1.45 دقیقه‌ برای اسپورت بود.

 

 

نظر جی‌اس‌ام

در کل ساعت‌های هوشمند هنوز نتوانسته‌اند نظرمان را به خود جلب کنند و نتوانسته‌اند ما را قانع کنند تا با میل و رضایت به سمتشان برویم. اما به هر حال کسانی هستند که به مفهوم ساعت هوشمند علاقه‌مندند و نباید سلیقه آنها را نادیده گرفت.

اگر دوست دارید ساعت هوشمند اندرویدی داشته باشید، در بازار انتخاب‌های زیادی وجود ندارد. سامسونگ، ال‌جی و هوآوی در کنار موتورولا سردمداران این حوزه در بازار اندرویدند. از نظر کارایی تقریبا تمام این ساعت‌های اندرویدی در یک سطح قرار دارند و مهم‌ترین تفاوت آنها در طراحی است.

اگرچه Gear S2 ،Huawei Watch و LG Urban ساعت‌های هوشمند زیبایی‌اند، ما علاقه خاصی به طراحی این محصول موتورولا داریم و تصور می‌کنیم یکی از زیباترین ساعت‌های هوشمندی است که اکنون می‌توانید در بازار پیدا کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۱۷
ناصر خدابنده لو

روزی که هوآوی پا به عرصه ساخت گوشی هوشمند گذاشت، کمتر کسی فکر می‌کرد نام این شرکت جزو برترین سازنده‌های اسمارت‌فون شود. در سال‌های اول هوآوی علاقه بسیاری به ساخت گوشی‌های میان‌رده داشت، اما جاه‌طلبی مدیران این شرکت باعث شد در چند سال اخیر نام هوآوی به‌عنوان برند تولیدکننده گوشی هوشمند بالارده و پرچم‌دار مطرح شود، تا جایی که گوگل ساخت نکسوس خود را با اطمینان کامل به هوآوی سپرد. سال 2013 هوآوی سری P را به‌عنوان سری گوشی‌های بالارده با P6 به دنیا معرفی کرد و البته فروش بالای این گوشی نشان‌دهنده موفقیت هوآوی در این زمینه بود. این راه با تولید گوشی‌های P7 و P8 ادامه پیدا کرد و اکنون نوبت P9 است تا پرچم هوآوی را بالا نگه دارد.


 

لوازم داخل جعبه

در جعبه این گوشی به غیر از شارژر و هدفون یک قاب طلقی شفاف و کابل USB Type-C نیز موجود است.


 

طراحی

هوآوی سعی کرده تا با کمی دست‌کاری در ظاهر P8، پرچم‌دار جدید خود را روانه بازار کند. این دست‌کاری اگرچه کم بوده، بر ظاهر گوشی تاثیر بسیار گذاشته و بسیار آن را شیک‌تر و خوش‌دست‌تر کرده است. بدنه P9 کاملا از آلومینیوم است و فقط محل قرارگیری دوربین‌ها و فلاش پلاستیکی است. پوشش قاب پشتی کاملا مستعد جذب لکه است و اگر با دست خیس یا چرب گوشی را در دست بگیرید، بعد از مدتی لکه‌ها را خواهید دید. ضخامت این گوشی کمی بیشتر از P8 است که شاید دلیلش دوربین دستگاه باشد.


 

سطح جلویی گوشی را صفحه نمایش 5.2 اینچی پوشانده است و کلیدهای تنظیم صدا و پاور در کناره سمت چپ مشاهده می‌شوند. درگاه سیم‌کارت نیز در کناره سمت چپ قرار دارد. کناره پایین محل قرارگیری اسپیکر گوشی، پورت USB Type-C، میکروفون و پورت 3.5 میلی‌متری هدفون است.

اگر به قاب پشتی نگاه کنید، دو لنز دوربین توجه شما را به خود جلب می‌کنند. دلیل استفاده هوآوی از دو لنز برای این گوشی را در قسمت دوربین مفصل توضیح خواهیم داد. کنار این دو لنز فلاش LED دوگانه و دریچه فوکوس لیزری در کنار نام «لایکا» خودنمایی می‌کند؛ نامی که به این دوربین اعتبار می‌دهد.

P9 در 6 رنگ سفید، خاکستری و نقره‌ای به همراه 3 رنگ طلایی در طیف‌های مختلف موجود است. درمجموع باید گفت P9 یکی از زیباترین و خوش‌دست‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است.

 

صفحه نمایش

رزولوشن صفحه نمایش در گوشی، مانند دوربین، به نوعی رقابت تبدیل شده است و اکنون تقریبا همه سازنده‌ها برای جذب مشتری از صفحه نمایشی با رزولوشن QHD استفاده می‌کنند. هوآوی از جمله معدود سازندگانی است که تصمیم نگرفته رزولوشن صفحه نمایش محصولاتش را افزایش دهد. P9 به صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن Full HD و تراکم پیکسلی 423 پیکسل در اینچ مجهز است. در این دستگاه، مانند Mate 8، از صفحه نمایش IPS-NEO LCD استفاده شده است. این صفحه نمایش با طراحی 2.5D انحنای زیبایی به گوشی داده و علاوه بر این تنها 1.7 میلی‌متر حاشیه دارد. گوریلا گلس 4 از صفحه نمایش گوشی محافظت می‌کند، با وجود این بهتر است هنگام خرید دستگاه محافظ گلس نیز خریداری کنید. با توجه به مشخصات اعلام‌شده، این صفحه نمایش تا 500 نیتس روشنایی دارد و اشباع رنگ‌ها تا 96 درصد است. در عمل هم صفحه نمایش در محیط‌های داخل و خارج منزل به‌خوبی خوانایی دارد و کنتراست و زوایای دید بالایی را پوشش می‌دهد. می‌توانید میزان گرمی رنگ‌ها را نیز در تنظیمات صفحه نمایش با توجه به سلیقه خود تغییر دهید.


 


 

بااینکه قابلیت‌هایی چون knuckles برای اسکرین شات گرفتن از صفحه نمایش موجود است، بهتر بود هوآوی قابلیت Always On را هم، که در گوشی‌های Galaxy S7 و LG G5 دیده بودیم، به پرچم‌دار جدیدش اضافه می‌کرد. قابلیت 3D Touch نیز، که قبلا در میت S به کار گرفته شده بود، تنها در P9 Plus تعبیه کرده است.


 

دوربین

مانور اصلی هوآوی در P9 روی تکنولوژی استفاده‌شده در دوربین آن و نام لایکاست. لایکا، سازنده باتجربه آلمانی که ید طولایی در تولید دوربین‌های عکاسی لوکس و باکیفیت دارد، این بار برای بهبود عملکرد دوربین، هوآوی را همراهی می‌کند. البته لایکا سازنده لنزهای این گوشی نیست و هر دو لنز از حسگر Sony IMX286 ساخت سونی استفاده می‌کنند. درواقع هوآوی یک ناظر آلمانی به نام لایکا را برای هماهنگی بیشتر بین سخت‌افزار و نرم‌افزار دوربین استخدام کرده است.

همان‌طور که گفتیم، P9 دو لنز 12 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی دارد: یکی از لنزها تصویر رنگی تولید می‌کند و دیگری صرفا عکس سیاه‌وسفید با کیفیت و دقت بالا می‌گیرد. این دو عکس با هم ادغام می‌شوند و نتیجه نهایی عکس‌هایی با نور بهتر در شرایط کم‌نور است. سنسور سیاه‌وسفید نسبت به سنسورهای قبلی حدود 200 درصد به نور حساس‌تر است. سه حالت فوکوس (لیزری، عمق‌دار و کنتراست) در کنار چیپ اندازه‌گیری عمق تصویر موجود است و هرکدام از لنزها به‌تنهایی می‌تواند روی سوژه فوکوس کند. بعد از عکاسی هم می‌توانید در گالری تصاویر فوکوس روی سوژه‌ها را جابجا کنید. علاوه بر فیلترهای متعدد، حالت‌های بسیاری هم در منوی دوربین موجود است که با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت راست می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. هرچند حالت Pro در این منو موجود نیست، برای عکاسی در این حالت تنها کافی است مستطیل کوچک بالای کلید مجازی عکاسی را به سمت بالا لمس کنید تا ابن حالت برایتان فعال شود.

  
 

نبود OIS موردی است که به‌شدت در دوربین حس می‌شود. این موضوع باعث می‌شود کمی نویز و تاری در عکس‌ها ایجاد شود. حسگر دوربین سوم یا همان دوربین جلو گوشی نیز از نوع IMX179 ساخت سونی است. برخلاف دوربین اصلی، در منوی دوربین دوم امکانات چندانی دیده نمی‌شود و فقط حالت Beauty و تعدادی فیلتر زنده برای دوربین در نظر گرفته شده است. درمجموع کیفیت عکس‌های گرفته‌شده در شرایط نوری کم نسبت به سایر گوشی‌های بازار مناسب‌تر است. هوآوی در قسمت فیلم‌برداری هم برخلاف جهت بازار عمل کرده است و هنوز از قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن اولترا اچ‌دی در گوشی‌هایش خبری نیست. با وجود این کیفیت فیلم‌برداری دوربین در حالت فول اچ‌دی رضایت‌بخش است.

  

  

   


 


 

 

سیستم عامل و پردازنده

طبق سنت، هوآوی از پردازنده‌های ساخت خودش در گوشی پرچم‌دارش استفاده کرده است. این بار پردازنده 16 نانومتری هشت هسته‌ای Kirin 955 با تکنولوژی FinFET، که قدرت پردازشش بیشتر از نسل قبل است، P9 را یاری می‌کند. عملکرد گوشی در انجام دادن کارهای روزمره بسیار روان است و هیچ‌گونه کندی و افت سرعتی دیده نمی‌شود. اگر اهل بازی کردن با گوشی هستید هم نگران نباشید. P9 بازی‌هایی چون Fifa16 و Riptide GP3 را به‌خوبی اجرا می‌کند. تنها مشکلی که هنگام کارهای سنگین حس می‌شود داغ شدن قسمت بالایی آن است؛ البته به نظر می‌رسد این داغ شدن طبیعی باشد و جای نگرانی وجود ندارد.

P9 به آخرین نسخه اندروید ارائه‌شده تاکنون یعنی مارشمالو مجهز است. بااینکه اندروید خام ظاهر ساده‌ای دارد، از نظر ما کارایی و سرعت را فدای ظاهر و آیکون‌های زیبا نمی‌کند. با وجود این هوآوی از رابط کاربری خودش یعنی Emotion UI استفاده می‌کند و این رابط کاربری اکنون به‌روزتر شده است، هرچند همچنان از صفحه نرم‌افزارها در آن خبری نیست؛ یعنی برای ساماندهی برنامه‌ها باید از فولدربندی استفاده کنید. تعدادی نرم‌افزار بهینه‌سازی سیستم روی دستگاه به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است. وجود این نرم‌افزارها برای گوشی لازم است و کارایی دستگاه را بهینه‌تر می‌کند، اما نوتیفیکیشن‌های این نرم‌افزارها کمی کاربر را آزار می‌دهد. قابلیت‌هایی که در سری میت دیده بودیم، نظیر قابلیت Knuckles و Draw در P9 نیز وجود دارند.

  

  


 

همان‌طور که می‌دانید، P9 در دو نسخه 32 گیگابایتی با حافظه رم 3 گیگابایت و نسخه 64 گیگابایتی با حافظه رم 4 گیگابایت ارائه شده است. از این 32 گیگابایت حافظه داخلی حدود 25 گیگابایت در دسترس کاربر است؛ ضمن اینکه با استفاده از درگاه microSD می‌توانید تا 128 گیگابایت کارت حافظه به گوشی اضافه کنید. البته این در صورتی است که به سیم‌کارت دوم نیازی نداشته باشید.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشتی که هوآوی در گوشی‌های خود استفاده می‌کند عملکرد سریع‌تر و دقیق‌تری نسبت به حسگرهای دیگر برندها دارد. تنها با نگهداشتن انگشتتان روی حسگر، قفل صفحه باز می‌شود؛ عملکردی که در محصولات سامسونگ و اپل هنوز دیده نمی‌شود. اگر در منوی دوربین باشید، می‌توانید از حسگر اثر انگشت برای گرفتن سلفی استفاده کنید. علاوه بر این، در گالری تصاویر با کشیدن انگشت به سمت چپ و راست حسگر می‌توانید عکس‌ها را مرور کنید. وظایف دیگری هم به این حسگر سپرده شده است؛ مثلا می‌توانید از آن برای پاسخ دادن به تماس‌ها و قطع کردن صدای زنگ ساعت استفاده کنید.


 

اسپیکر

تنها اسپیکر گوشی در لبه پایینی قرار گرفته است. حجم صدا و کیفیت آن چندان رضایت‌بخش نیست و اگر به موسیقی علاقه‌مندید، بهتر است از هدفون استفاده کنید و قید گوش دادن به موسیقی با اسپیکر گوشی را بزنید.

 

قابلیت‌های ارتباطی

خوشبختانه هوآوی برای اکثر گوشی‌های خود تمام قابلیت‌های ارتباطی را در نظر می‌گیرد؛ از باندهای مختلف ارتباطی گرفته تا بلوتوث. همان‌طور که گفتیم، دیگر خبری از پورت Micro USB نیست و Type-C جایگزین آن شده است. وای‌فای نیز از باندهای a/b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اینها، قابلیت USB Host نیز موجود است، اما برای استفاده از آن باید تبدیل جداگانه خریداری کنید.

باتری

به نظر می‌رسد باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی برای حدود دو روز استفاده از گوشی کافی باشد، اما بستگی دارد به این که چقدر و چگونه از گوشی استفاده کنید. در تست ویدئو، هنگامی که شارژ باتری 100 درصد بود، پس از 90 دقیقه پخش با روشنایی 100 درصد صفحه نمایش، میزان شارژ باتری به 85 درصد رسید. در تست 2 ساعته وبگردی هم حدود 43 درصد از شارژ باتری تخلیه شد. درمجموع اگر بخواهید با گوشی فقط کارهای روزمره را به‌صورت ترکیبی انجام دهید، باتری حدود یک روز تا یک روز و نیم دوام می‌آورد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۰۸
ناصر خدابنده لو

«ما عقیده داریم که آیپد بهترین نشان‌دهنده آینده کامپیوترهای شخصی است.» این جمله را تیم کوک هنگام معرفی آیپد پرو ۹.۷ اینچی روی صحنه گفت. مانند همیشه، لحن صحبت‌های او چندان فروتنانه نبود، اما در پس جمله‌هایش هدفی بزرگ‌تر را به مخاطب می‌رساند.

 

در حقیقت اپل امسال آیپد پروهای جدید را معرفی کرد تا بگوید دیگر زمان آن رسیده که کامپیوترهای کلاسیک را کنار بگذاریم و برای انجام دادن بسیاری از کارها سراغ آیپد برویم. به همین دلیل هم تنها به لفظ «پرو» برای آیپدها بسنده نکرده و با عرضه کیبورد فیزیکی مخصوص آیپد و همچنین قلم لمسی، از شما می‌خواهد با آیپد کارهایی فراتر از چک کردن ایمیل‌هایتان انجام دهید.

اما بیاید از جنبه دیگری به آیپد پرو نگاه کنیم. اگر بخواهید نسخه ۹.۷ اینچی را برای جایگزین کردن لپ‌تاپ یا کامپیوتر قدیمی خود خریداری کنید، باید حداقل نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن را بخرید که ۷۴۹ دلار قیمت دارد. کیبورد ۱۴۹ دلاری و همین‌طور قلم ۹۹ دلاری آیپد را هم حتما می‌خواهید! پس به سادگی باید مبلغی بیش از هزار دلار برای یک آیپد بپردازید که بیشتر از قیمت کروم‌بوک‌ها و حتی لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ویندوزی است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم آیا واقعا آیپد پرو، آن طور که اپل ادعا می‌کند، می‌تواند جایگزین کامپیوتر های شخصی باشد یا خیر.

 

طراحی

این آیپد از نظر طراحی بسیار شبیه آیپد ایر ۲ است؛ یعنی در نگاه اول حتی ممکن است تفاوت‌های آنها را تشخیص ندهید. اما در هر صورت تغییراتی نسبت به آیپد ایر ۲ دارد؛ برای مثال، در پشت دستگاه شاهد طراحی جدید در بخش آنتن‌های آیپد هستیم که ما نیز این طراحی را جذاب‌تر از نسل‌های گذشته می‌دانیم. همچنین در لبه بالایی دستگاه دو اسپیکر دیده می‌شود که همراه با اسپیکرهای پایینی نوید صدایی بلند و رسا می‌دهد.

اما نکته‌ای که در طراحی این آیپد وجود دارد و ممکن است شما را متعجب کند دوربین بیرون‌زده از بدنه آیپد است. این دوربین، که دقیقا همان دوربین به‌کاررفته در آیفون ۶اس است، به شکل قابل توجهی از بدنه آیپد بیرون زده و می‌توان گفت زیبایی دستگاه را تحت الشعاع قرار داده. اما با گذشت زمان به حضور این دوربین نیز عادت خواهید کرد و حتی اگر اهل عکاسی با تبلت باشید، از حضور آن و فلاش ال‌ای‌دی که زیر دوربین قرار گرفته است خوشحال نیز خواهید شد.

در بخش جلویی تبلت شاهد دکمه Home همراه با نسل اول تاچ آی‌دی، صفحه نمایش بسیار باکیفیت ۹.۷ اینچی و دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی در بالا هستیم.

درنهایت از نظر اندازه، ضخامت و وزن، آیپد پرو ۹.۷ اینچی با آیپد ایر ۲ تفاوتی ندارد و همچنان آیپدی با ضخامت بسیار کم ۶.۱ میلی‌متر و وزن ۴۳۷ گرم است (نسخه سیم‌کارت‌خور ۴۴۴ گرم است). اعدادی که گفتیم به این معنی است که آیپد پرو ۹.۷ از نظر قابل حمل بودن نمره بسیار خوبی می‌گیرد. بنابراین اگر قابل حمل بودن یکی از فاکتورهای شما برای انتخاب آیپد پرو است، پیشنهاد می‌کنیم به نسخه ۱۲.۹ اینچی این تبلت فکر نکنید.

 

صفحه نمایش

همان طور که گفتیم، آیپد پرو صفحه نمایشی هم‌اندازه با آیپد ایر ۲ دارد. اما آیا این دو نمایشگر ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶ پیکسلی تفاوتی هم دارند؟ باید بگوییم بله، تفاوت به قدری است که پس از کار کردن با آیپد پرو، دیگر نمایشگر آیپد ایر ۲ را چندان دوست نخواهید داشت.

شیشه رویی نمایشگر آیپد پرو نورهای اطراف شما را کمتر بازتاب می‌دهد (به‌طور دقیق: ۴۰ درصد کمتر) که منجر به دید بهتر به صفحه نمایش می‌شود. همچنین میزان وسعت رنگ نیز در این صفحه نمایش بیشتر شده است. اما ویژگی اصلی‌ای که نمایشگر آیپد پرو را از هر آیپد دیگری متمایز می‌کند True Tone نام دارد. این ویژگی با استفاده از سنسورهایی که در آیپد تعبیه و از دید کاربر پنهان شده میزان گرمای نور محیط اطراف شما را می‌سنجد و رنگ‌های در حال نمایش را بر همان اساس و بسته به نور محیط، گرم‌تر یا سردتر می‌کند. در واقع این ویژگی مثل دیدن یک صفحه کاغذ سفید در مکان‌های مختلف است: اگر نور محیط بیشتر به زردی بزند، نمایشگر آیپد پرو نیز به همان میزان زردتر می‌شود و برعکس.

گرچه True Tone برخی مواقع، مانند زمان‌هایی که عکس را با آیپد خود ادیت می‌کنید، چندان ایده خوبی به نظر نمی‌رسد، زمانی که به کارهایی مانند مرور کردن وب و خواندن کتاب مشغولید عیار واقعی True Tone دستتان می‌آید. طوری که وقتی این ویژگی را از اپلیکیشن Settings آیپد غیرفعال می‌کنید، رنگ صفحه نمایش دلتان را می‌زند. خودتان می‌توانید دو عکس زیر را مقایسه کنید: در عکس سمت راست حالت True Tone خاموش و در عکس سمت چپ فعال است. (برای بزرگ‌نمایی روی عکس‌ها کلیک کنید.)

  

در مجموع باید بگوییم نمایشگر بخش موردعلاقه ما در بررسی آیپد پرو بود که از کیفیت و دقت بسیار خوبی در تمام زوایا برخوردار است. همچنین پشتیبانی از اپل پنسل را هم فراموش نکنیم که در ادامه به مزایای قلم اپل هم خواهیم پرداخت.

 

کارایی و سخت‌افزار

آیپد پرو ۹.۷ درست مثل برادر بزرگ‌تر خود، یعنی آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، از پردازنده قدرتمند Apple A9X استفاده می‌کند. اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم در حال حاضر A9X قوی‌ترین پردازنده موبایلی موجود است که از نظر گرافیکی نیز بسیار قدرتمند ظاهر می‌شود. در کنار این پردازنده، چیپست M9 نیز وجود دارد که وظیفه اندازه‌گیری حرکت‌های مختلف را به عهده گرفته است.

همچنین این آیپد به ۲ گیگابایت حافظه رم مجهز شده که نسبت به رم ۴ گیگابایتی آیپد پرو ۱۲.۹ نوعی عقب‌گرد محسوب می‌شود. از نظر حافظه داخلی اما آیپد پرو جدید حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را هم به رده محصولات آیپد پرو آورد و اکنون در کنار حافظه‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی، می‌توانید آیپد پرو ۲۵۶ گیگابایتی تهیه کنید.

این مجموعه سخت‌افزاری در کنار یکدیگر باعث می‌شود کارایی سیستم عامل بسیار خوب باشد؛ به نحوی که هیچ ایرادی از نظر سرعت انجام شدن کارها نمی‌توان به آیپد پرو گرفت. حتی باتری دستگاه نیز به قدری خوب است که از پس یک روز کاری سنگین به‌خوبی برآید و برای روز بعد هم باز شارژ داشته باشد.

نمی‌خواهیم بگوییم آیپد ایر ۲ سریع نبود، اما آیپد پرو برخی کارها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهد. برای مثال، بارگذاری یک صفحه وب در آیپد پرو دو برابر سریع‌تر از آیپد ایر ۲ انجام می‌شود. علاوه بر این، در آیپد پرو لگ‌های کمتری نسبت به آیپد ایر ۲ هنگام استفاده از قابلیت Split Screen مشاهده می‌کنید. اما در نهایت هردو این آیپدها بسیار سریع‌اند و تفاوت آن‌قدرها هم فاحش نیست.

یکی از دلایلی که اپل توانسته آیپد پرو را توسعه دهد وجود سیستم عامل iOS 9 و قابلیت‌های کاربردی مولتی تسکینگ این سیستم عامل است.

همان‌طور که حتما می‌دانید، در iOS 9 می‌توانید به کمک ویژگی Split Screen دو اپلیکیشن را همزمان در کنار یکدیگر اجرا کنید. همچنین می‌توانید یک ویدئو در حال پخش را هم درون صفحه کوچک‌تر کنید و در کنار Split Screen، ویدئو هم اجرا کنید!

اما انجام دادن این کارها نیز با آیپد ایر ۲ امکان‌پذیر بود، پس چرا آیپد پرو ۹.۷ اینچی بخریم؟ خب اگر چنین سوالی دارید، باید بدانید بررسی آیپد پرو ما هنوز تمام نشده و مواردی هست که احتمالا شما را به خرید این تبلت مجاب می‌کند.

 

اسمارت کیبورد

در گذشته شرکت‌های مختلف برای آیپدها لوازم جانبی مانند کیبورد عرضه کرده بودند، اما این بار داستان کمی متفاوت است. در لبه سمت چپ آیپد پرو سه نقطه طلایی رنگ دیده می‌شود که در واقع محل اتصال اسمارت کیبورد آیپد به این تبلت دوست‌داشتنی است.

کیبوردی که اپل برای آیپد پرو توسعه داده است چند مزیت مختلف دارد. برای مثال، این کیبورد دیگر باتری درون خود ندارد و انرژی خود را از Smart Connector، که به وسیله آن به آیپد متصل شده، تامین می‌کند. همچنین این کیبورد، علاوه بر آسان‌تر کردن تایپ با آیپد، هنگامی که با آن کاری ندارید نوعی پوشش محافظ برای صفحه نمایش آیپد به حساب می‌آید.

شاید ضعف کیبورد آیپد را بتوان نبودن ترک‌پد دانست، ولی اپل سعی کرده با گنجاندن شورت‌کات های مختلف در سیستم عامل، به نوعی با همین کیبورد فقدان ترک پد را جبران کند. برای مثال وقتی در یک اپلیکیشن هستید، می‌توانید با نگهداشتن دکمه Command و Tab، بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا سوییچ کنید. این تنها یکی از شورتکات‌های مفید کیبورد آیپد پرو است. در نهایت برای پیدا کردن این شورتکات‌های سودمند می‌توانید در هر صفحه‌ای که هستید دکمه Command را نگه دارید تا میانبرهای موجود در صفحه نشان داده شوند.

هنگام تایپ کردن شاید اول با خودتان بگویید: «دکمه‌های کیبورد چقدر کوچک است!» اما پس از چند دقیقه استفاده از آن، به اندازه کوچک آنها عادت می‌کنید و شاید حتی تعجب کنید که با این دکمه‌های کوچک چقدر خوب می‌توانید تایپ کنید! هر کدام از دکمه‌های کیبورد با هربار فشار فاصله مناسبی طی می‌کند و درمجموع از نظر تایپ کردن، این کیبورد چندان تفاوتی با مک‌بوک پروهای اپل ندارد. یکی دیگر از ضعف‌هایی که شاید بتوان با کمی سخت‌گیری به کیبورد آیپد پرو نسبت داد نبود چراغ زیر دکمه‌های کیبورد است که در تاریکی ممکن است تایپ کردن با دستگاه را کمی سخت کند. محدود شدن کاربر به تنها یک زاویه برای تایپ با کیبورد و کار کردن با آیپد نیز عیب دیگر این وسیله جانبی به شمار می‌رود.

ولی موردی که برای ما کاربران فارسی‌زبان عذاب‌دهنده خواهد بود عدم پشتیبانی اسمارت کیبورد از کیبورد فارسی است! بله، درست است، شما نمی‌توانید با اسمارت کیبورد آیپد پرو فارسی تایپ کنید، زیرا زبان فارسی به صورت پیش‌فرض در کیبوردهای iOS وجود ندارد. 

البته می‌توانید با اضافه کردن کیبورد عربی در Settings با اسمارت کیبورد خود از حروف مشترک عربی و فارسی استفاده کنید، اما از آنجا که لی‌اوت فارسی و عربی متفاوت است، این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. با وجود رفع تحریم‌های نرم‌افزاری، این سوال پیش می‌آید که چرا اپل کیبورد فارسی را برای کاربران فارسی‌زبان خود اضافه نمی‌کند. البته به صورت نرم‌افزاری و با نصب کیبوردهایی جانبی از اپ‌استور امکان تایپ فارسی در iOS وجود دارد، ولی اگر ۱۴۹ دلار صرف خرید اسمارت کیبورد آیپد کرده‌اید، متاسفیم که تایپ فارسی آپشنی برای کیبورد گران‌قیمت شما به حساب نمی‌آید! امیدواریم در آینده نزدیک توسعه‌دهندگان کیبوردهای نرم‌افزاری راه حلی برای این موضوع پیدا کنند.

درنهایت این کیبورد اگرچه بسیار خوب و کارآمد است، خریدش را به کاربران فارسی‌زبان توصیه نمی‌کنیم؛ مخصوصا با توجه به قیمت بالای آن و محدودیت‌هایی که برای ما فارسی‌زبانان دارد.

 

اپل پنسل

اپل پنسل به‌تنهایی سرگرمی خوبی به حساب می‌آید که ۹۹ دلار برایتان آب می‌خورد! رنگ این قلم سفید است و چند نکته اپلی درباره‌اش وجود دارد که آن را خاص می‌کند. برای مثال، این قلم کمی سنگین به نظر می‌رسد و طراحی‌اش به گونه‌ای است که هربار روی میز بگذاریدش، بعد از کمی چرخش دقیقا به سمتی می‌ایستد که نوشته Pencil آن روبروی شما باشد! در اصل می‌خواهیم بگوییم تا چه میزان به جزئیات در طراحی این محصول توجه شده است.

اما خب قطعا پنسل هم ضعف‌هایی دارد. برای مثال، و در مقایسه با قلم سرفیس، اپل پنسل دیگر بخش آهن‌ربایی برای چسبیدن به تبلت را ندارد و اگر حواستان نباشد، ممکن است آن را گم کنید. حتی گیره‌ای برای گذاشتنش در جیب پیراهنتان هم ندارد. البته با توجه به نامگذاری اپل پنسل، باید بگوییم کسی هم مداد را در جیب پیراهن خود نمی‌گذارد! در بخش انتهایی اپل پنسل نیز، مانند قلم سرفیس، بخشی برای پاک کردن صفحه نمایش وجود ندارد و به جای آن یک پورت لایتنینگ برای شارژ اپل پنسل قرار گرفته است. بله، ما هم قبول داریم که نحوه شارژ اپل پنسل کمی مضحک به نظر می‌رسد!

اما بعد از چند خط راجع به معایب اپل پنسل، بگذارید از دقت بسیار بالای این مداد اپل هم بگوییم. برخلاف قلم‌هایی که با بلوتوث کار می‌کنند، صفحه نمایش آیپد حضور اپل پنسل را تشخیص می‌دهد و به محض نزدیک کردن اپل پنسل به نمایشگر، آیپد پرو با سرعتی برابر ۲۴۰ بار در ثانیه برخورد پنسل با نمایشگر را اسکن می‌کند. اگر بخواهیم بگوییم نوشتن با اپل پنسل در آیپد چقدر دقیق است، به‌راحتی می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که انگار در حال نوشتن با مداد و خودکار روی کاغذ هستید.

همچنین با فشار دادن اپل پنسل می‌توانید خطوط ضخیم‌تر ایجاد کنید و حتی، درست مانند مداد، با مایل کردن نوک اپل پنسل می‌توانید در صفحه سایه ایجاد کنید.

اپل پنسل برای طراحان به همان اندازه‌ای اهمیت دارد که نرم‌افزار آیپد پرو اهمیت دارد. اپل در این بخش نیز به‌لطف توسعه‌‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف کم نگذاشته و تجربه کاربری پنسل در اپلیکیشن‌های مختلف بسیار دوست‌داشتنی است. اپلیکیشن‌هایی مانند Notability و Fifty Three Paper از جمله اپلیکیشن‌هایی هستند که نوت‌برداری یا کشیدن تصاویر مختلف با اپل پنسل را لذت‌بخش می‌کنند. در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم عامل مانند Note نیز اپل پنسل به‌خوبی کار می‌کند و از تمام پتانسیل‌های این اپلیکیشن به نحو احسن استفاده می‌کند.

در مجموع باید به اپل پنسل نمره قبولی را بدهیم. اگرچه ممکن است طراحی آن از جنبه‌ای مانند شارژ شدن ضعیف باشد، از طرف دیگر شارژ شدن پنسل به‌سرعت انجام می‌گیرد: تنها با ۱۵ ثانیه اتصال پنسل به آیپد می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه از آن استفاده کنید که عدد بسیار خوبی‌است. قیمت محصول نیز از دیگر معایب آن به شمار می‌رود؛ اما هرچه باشد، بهترین قلمی را خریداری می‌کنید که برای آیپد توسعه داده شده است.

 

باتری

سیستم عامل دستگاه، اپل پنسل و اسمارت کیبورد در صورتی که باتری دستگاه شما نتواند از عهده یک روز کاری سنگین بربیاید، شاید تجربه کاربری دلچسبی برایتان رقم نزنند. اما از ابتدای تاریخ آیپدها این دستگاه‌ها به عمر باتری بسیار خوب خود مشهور بوده‌اند و این بار نیز تفاوتی وجود ندارد. آیپد پرو به‌خوبی می‌تواند یک روز کامل و با وجود استفاده سنگین شما را همراهی کند و حتی باز هم باتری داشته باشد تا روز بعد هم بتوانید یکی-دو ساعتی با آن کار کنید.

از نظر زمان استندبای نیز آیپد پرو بسیار خوب عمل می‌کند و برای مثال اگر شب قبل از خواب آیپدتان ۸۰ درصد باتری داشته باشد، صبح روز بعد نیز دوباره همان ۸۰ درصد باتری را خواهد داشت. خلاصه که در خرید آیپد از نظر باتری لازم نیست نگرانی خاصی داشته باشید، چراکه آیپد در این زمینه کمتر کسی را ناامید می‌کند.

 

دوربین

اگر نظر ما را بخواهید، باید بگوییم از دستگاه ۹.۷ اینچی برای عکاسی یا فیلم‌برداری چندان استفاده نمی‌کنیم، اما در هر صورت اپل در این بخش نیز کم نگذاشته است؛ جوری که دوربین این آیپد حتی از آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل نیز بسیار بهتر است. در گذشته عادت داشتیم اپل دوربینی رده‌پایین‌تر از دوربین آیفون در آیپد قرار دهد. ولی در آیپد ۹.۷ اینچی، اپل دقیقا همان دوربین آیفون ۶اس را در پشت آیپد همراه با فلش True Tone تعبیه کرده‌اند.

دوربین اصلی آیپد پرو ۹.۷ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی است و، بله، در بخش طراحی هم اشاره کردیم که متاسفانه از بدنه محصول بیرون زده است. این دوربین علاوه بر عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی و بسیار باکیفیت، می‌تواند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند. امکان فیلم‌برداری با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه در حالت حرکت آهسته نیز در آیپد پرو وجود دارد. کیفیت عکس‌برداری با آیپد پرو بسیار مناسب است و دستگاه می‌تواند به‌سرعت عکس‌ها را ثبت کند. همچنین اگر مایل باشید، می‌توانید قابلیت Live Photos را هم فعال کنید تا با گرفتن هر عکس، دستگاه ۱/۵ ثانیه قبل و بعد عکس را هم فیلم‌برداری کند. فقط چون آیپد پرو، برخلاف آیفون ۶اس، از 3D Touch برخوردار نیست، برای دیدن لایو فوتوز باید انگشتتان را روی عکس نگه دارید. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته‌شده با آیپد پرو را مشاهده کنید.

  

  

  

دوربین جلو آیپد پرو ۹.۷ اینچی نیز نسبت به برادر ۱۲.۹ اینچی خود بسیار بهتر است. در این بخش اپل دوربین سلفی آیفون ۶اس را در آیپد پرو ۹.۷ قرار داده است که رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارد. همچنین، علاوه بر رزولوشن ۵ مگاپیکسلی، ویژگی رتینا فلاش نیز برای دوربین جلو دستگاه در نظر گرفته شده است تا در تاریکی مطلق هم بتوانید سلفی نورانی از خود بگیرید.

درنهایت باید بگوییم دوربین‌های آیپد فوق‌العاده‌اند. البته اگر شما هم مثل ما علاقه‌ای به عکاسی با تبلت نداشته باشید، ممکن است این مورد برایتان اهمیت چندانی نداشته باشد. اما هرچه باشد، این بهترین دوربینی است که تاکنون روی یک تبلت قرار گرفته.

 

بلندگو

یکی از دلایلی که آیپد پرو ۹.۷ اینچی را بسیار دوست داریم بلندگوهای استریو در اطراف دستگاه است. چهار بلندگو شامل یک مجموعه دوتایی در بخش پایینی و یک مجموعه دوتایی در بخش بالایی دستگاه صدایی بسیار بلند و رسا و گوش‌نواز تولید می‌کنند. اگر نمایشگر True Tone را یکی از دلایلی بدانیم که باعث شده آیپد دستگاهی فوق‌العاده برای تماشای فیلم باشد، قطعا بلندگوهای چهارتایی آن دلیل دوم است.

از نظر Bass این بلندگوهای چهارتایی به اندازه اسپیکرهای بلوتوث خوب نیست، اما کیفیت صدای خروجی و بلندی آن به حدی خوب است که فیلم دیدن یا بازی کردن با آیپد پرو برایتان لذت‌بخش‌تر از آیپد ایر ۲ باشد. یکی از نکات جالبی که درباره بلندگوهای آیپد پرو وجود دارد این است که اگر در حال گوش دادن به موسیقی دستگاه خود را برعکس کنید، صدا نیز بین چهار بلندگو جابه‌جا می‌شود. با وجود اینها عجیب نیست اگر در این بخش نیز آیپد پرو را تحسین کنیم.

 

سخن پایانی

استیو جابز هنگام معرفی اولین آیپد گفت که این محصول «دسته‌بندی سومی از گجت‌های قابل حمل است» و به نوعی بین لپ‌تاپ و آیفون قرار می‌گیرد. البته که تعریف او کاملا درست بود، چون آیپد در کارهایی که از آن انتظار داریم مانند چک کردن ایمیل، مرور کردن وب، دیدن عکس و تماشای فیلم بسیار عالی عمل می‌کند، ولی از آن زمان تاکنون آیپد بسیار بهتر هم شده است. حال آیپد پروها به مردم ثابت کرده‌اند که در کارهای حرفه‌ای‌تر هم بسیار خوب عمل می‌کنند و دیگر فقط وسیله‌ای گران‌قیمت برای چک کردن ایمیل به حساب نمی‌آیند.

ولی اپلِ تیم کوک می‌خواهد بگوید این دسته‌بندی سوم همان چیزی است که آینده کامپیوترهای شخصی را تغییر می‌دهد و می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شما شود. آیپد پرو نیز به‌خوبی اثبات کرده است که می‌تواند چنین کند، اما ما فکر نمی‌کنیم همین روزها این اتفاق بیفتد. شاید دو نسل بعد آیپد پرو آن‌قدر کامل باشد که به‌راحتی جایگزین لپ‌تاپ‌های ما شود، اما در حال حاضر؟ خیر، فعلا عملی نیست؛ حداقل برای طیف گسترده‌ای از کاربران.

در ابتدای بررسی گفتیم که به عقیده تیم کوک آیپد بهترین «نشان‌دهنده» آینده کامپیوترهای شخصی است. در تعبیر آن باید بگوییم حرف او تا حدودی درست است: آیپد پرو تنها «نشان‌دهنده» این آینده است و نه خود آن آینده! چراکه حقیقتا هنوز مسیر زیادی مانده تا به آنجا برسیم.

در نهایت چون آیپد پرو یک کامپیوتر فوق العاده نیست دلیل نمیشود یک تبلت فوق العاده نباشد

این آیپد را تقریبا در بخش‌های مختلف با نسل قبلی خود یعنی آیپد ایر ۲ مقایسه کردیم و گفتیم چقدر این محصول ممکن است برای شما دوست‌داشتنی تر از ایر ۲ باشد. اگر واقعا، با تمام مزایا و معایبی که ذکر شد، فکر می‌کنید آیپد پرو محصولی است که شما را جذب کرده، در خریدش شک نکنید. اما اگر فکر می‌کنید آیپد ایر ۲ هنوز هم می‌تواند کارهای مورد انتظار شما را انجام دهد، پیشنهاد می‌کنیم سراغ ایر ۲ بروید که ارزان‌تر نیز شده است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای کلی کنیم، باید بگوییم آیپد ایر ۲ و آیپد پرو مانند مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر هستند: هردو تقریبا یک کار را انجام می‌دهند، فقط آیپد پرو سریع‌تر می‌تواند آن کارها را انجام دهد.

قیمت آیپد پرو ۹.۷ اینچی در بازار ایران از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارتومان شروع می‌شود و تا ۳ میلیون و ۹۶۰ هزارتومان بالا می‌رود. اپل پنسل نیز در بازار با قیمت ۴۸۰ هزار تومان و اسمارت کیبورد با قیمت ۷۶۰ هزار تومان یافت می‌شود

منبع : جی اس ام
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۰۵
ناصر خدابنده لو

جذابیت ابتدایی سرویس اینستاگرام برای کاربران افکت‌ها و فیلترهای جذاب تصاویر بود. بعضی از این افکت‌ها قابلیت‌هایی مانند Tilt-Shift را برای ایجاد عمق میدان مصنوعی به تصاویر اضافه می‌کنند و برخی هم به صورت جالبی رنگ و نور و کنتراست تصاویر را تغییر می‌دهند تا حالتی قدیمی به آن‌ها بدهند. اما حالا که افکت‌های اینستاگرامی را در اپلیکیشن‌های فراوانی می‌بینیم و برخی از آن‌ها مانند Aviary یا Pixlr حتی افکت‌های بیشتر و بهتری دارند چه عاملی باعث محبوبیت بیشتر اینستاگرام است؟ جواب این سوال 50 میلیون کاربر اندروید و iOS است که یک شبکه اجتماعی را به وجود آورده‌اند. اینستاگرام سال گذشته برای اندروید عرضه شد و طی مدت هفت روز 10 میلیون بار دانلود شد و به قدری محبوب شد که کمپانی فیس‌بوک را مجاب کرد تا آن را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.

Instagram

در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیس‌بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می‌بینند و همچنین افکت‌های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده‌است. در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه‌وارد به شما آموزش خواهیم داد.


یک – نصب و ثبت‌نام

ابتدا برای استفاده از این سرویس به یک گوشی یا تبلت اندرویدی و یا آیفون، آیپادتاچ و یا آیپد نیاز دارید. آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را برای اندروید می‌توانید از بازار یا گوگل پلی و برای iOS از اپ‌استور به رایگان دانلود کنید.

حالا برای استفاده از اینستاگرام باید از طریق گوشی در این سرویس عضو شوید. پس از عضویت می‌توانید عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه تا 150 کلمه در مورد خودتان به همراه آدرس وب‌سایت بنویسید.

پروفایل‌های اینستاگرام به صورت پیش‌فرض در حالت Public یا عمومی قرار دارند؛ به این ترتیب هر کسی با داشتن نام کاربری اینستاگرام شما قادر خواهد بود تصاویرتان را ببیند. اما اگر نمی‌خواهید به همه این اجازه را بدهید می‌توانید با ورود به دکمه اول از سمت راست و انتخاب دکمه سه نقطه و سپس تیک زدن Private Account تصاویرتان را خصوصی کنید. به این ترتیب تنها افرادی که با اجازه شما اکانت‌تان را دنبال می‌کنند (Followerها) می‌توانند تصاویرتان را ببینند؛ البته این تنظیمات تأثیری روی دنبال‌کنندگان فعلی شما ندارد.


دو – به اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها

Instagram-step-1

در نوار ابزار پایین صفحه دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا فیلم‌برداری برای به اشتراک‌گذاری است. با لمس آن اپلیکیش دوربین اینستاگرام اجرا شده و می‌توانید عکس بگیرید. همچنین با فشردن دکمه سمت چپ شاتر (شکل 9 نقطه) می‌توانید تصاویری را که قبلاً گرفته‌اید از گالری وارد کنید و همچنین از دکمه‌های بالای آن برای سوییچ بین دوربین‌های جلو و عقب، فعال‌کردن فلش و خطوط راهنما استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌ها را نیز فراهم کرده و با فشردن دکمه دوربین فیلم‌برداری تا 15 ثانیه به صورت مداوم فیلم‌برداری کنید و یا چندین قطعه را به هم بچسبانید. ویدئوها را هم می‌توانید مانند تصاویر با افکت‌های خاصی زیباتر کنید.


سه – ویرایش تصاویر 

پس از گرفتن عکس مورد نظر و هدایت به صفحه ویرایش امکانات خوبی را در اختیار خواهید داشت. درست زیر عکس سه دکمه چوبدستی شعبده‌بازی، آچار و یک خورشید و یک مشاهده می‌کنید.

Instagram-Step-2

چوب‌دستی افکت‌های مختلفی را بر روی عکس اعمال می‌کند که در آخرین نسخه اینستاگرام، پنج افکت جدید نیز اضافه شده‌است. وقتی افکت مورد نظر را انتخاب کردید با لمس دوباره آیکن مربوط به آن می‌توانید شدت افکت را تنظیم کرده و قاب مربوط به آن را اضافه یا حذف کنید . در آخر نوار انتخاب افکت‌ها نیز یک امکان جدید Manage اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد باتوجه به سلیقه‌اش در استفاده از افکت‌ها، ترتیب نمایش آن‌ها را تغییر دهد یا هرکدام را که نمی‌پسندد پنهان نماید. دکمه خورشید سعی می‌کند نور و کنتراست تصویر را به صورت خودکار تغییر دهد که این گزینه نیز قابل تنظیم شدت است.

دکمه آچار امکانات بسیار بیشتری را فراهم می‌کند:

Straighten: برای صاف کردن و یا کج کردن تصاویر به کار می‌رود. توجه داشته باشید که این عمل با زوم کردن روی تصویر امکان‌پذیر می‌شود.

Brightness: جهت تنظیم روشنایی.

Contrast: جهت تنظیم کنتراست یا تضاد.

Warmth: جهت تنظیم درجه گرمی رنگ‌ها.

Saturation: جهت تنظیم اشباع رنگ

Highlights: جهت تنظیم شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر

Shadows: جهت تنظیم شدت روشنایی سایه‌‌ها و بخش‌های تاریک تصویر

Vignette: افزودن یک هاله تاریک در اطراف تصویر

Tilt Shift: شبیه‌سازی عملکرد دوربین‌های پیشرفته DSLR با عمق میدان کم برای ایجاد افکت خارج از فوکوس بودن قسمتی از تصویر

Sharpening: برای تیزکردن لبه‌ها و جبران تار بودن عکس


چهار – به اشتراک گذاری و یا ارسال خصوصی

در صفحه بعد می‌توانید توضیحی برای تصویرتان بنویسید و در این توضیح از هش‌تگ‌ها استفاده کنید. با قراردادن علامت # پیش از یک کلمه (مثلاً #باران) آن کلمه لینک می‌شود و اگر کسی در اینستاگرام هش‌تگ باران را جستجو کند تصویر شما را خواهد دید. همچنین با لمس هش‌تگ‌ها هنگام مرور تصاویر به صفحه‌ای با تمامی عکس‌های آن هش‌تگ خاص راهنمایی می‌شوید.

Instagram-step-3

همچنین در قسمت تصاویر (و یا نظرات) می‌توانید با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص خاصی از دوستانتان او را اصطلاحاً Mention کنید تا هشداری برای شخص ارسال شود. این کار معمولاً برای جلب توجه دوستانتان به تصویر خاصی و یا پاسخ دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر تصویر شما یک عکس دسته‌جمعی است می‌توانید با انتخاب Tag people و لمس چهره‌های اشخاص آن‌ها را تگ کنید. سپس می‌توانید تگ را با کشیدن و رها کردن جابجا کرده و یا با لمس حذف کنید.

گزینه Add to Photo Map مکان فعلی شما را به تصویر اینستاگرامتان اضافه می‌کند تا در قسمت نقشه تصاویر یا Photo Map دوستانتان بتوانند روی نقشه عکس‌هایی را که در جاهای مختلف دنیا گرفته‌اید مشاهده کنند.

در آخر هم می‌توانید از قسمت Share تصویرتان را در شبکه‌های احتماعی مانند فیس‌بوک و یا توییتر به اشتراک بگذارید.

اگر در این صفحه از بالا زبانه Followers را انتخاب کنید تصویر برای تمامی دنبال‌کنندگان شما نمایش داده می‌شود و اگر Direct را انتخاب کنید می‌توانید تصویر را به صورت خصوصی برای فرد یا افراد خاصی ارسال کنید.

دایرکت اینستاگرام

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا ۱۵ نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد. برای آموزش کامل استفاده از این قابلیت می‌توانید مطلب آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام را در فارنت بخوانید.


پنج – مرور و یافتن تصاویر و دوستان

Instagram-Step-4

اگر دکمه قطب‌نما (دکمه دوم از سمت چپ) را لمس کنید با تصاویری از سراسر دنیا مواجه می شوید که می‌توانید در این قسمت با فشردن دکمه ذره‌بین بالای صفحه در زبانه Users نام کاربری دوستانتان را پیدا کنید و آن‌ها را دنبال (Follow) کنید. به این ترتیب هرگاه تصویر جدیدی را قرار دهند شما می‌توانید آن را در قسمت Home یا صفحه خانگی اینستاگرام مشاهده کنید.

اگر به موضوع خاصی علاقه‌مند هستید با فشردن دکمه ذره‌بین بالای سمت راست صفحه در زبانه TAGS می‌توانید آن را جستجو کنید تا تمامی تصاویری که با هش‌تگ دلخواهتان قرار گرفته را مشاهده کنید. برای یافتن کاربران از طریق نام کاربری می‌توانید زبانه USERS را انتخاب کنید.

همچنین برای یافتن دوستانی که نام کاربری آن‌ها را در اینستاگرام ندارید می‌توانید از نوار پایین صفحه اولین دکمه سمت راست را انتخاب کرده و دکمه سه نقطه را در بالای صفحه برای ورود به تنظیمات فشار دهید. حالا وارد گزینه اول یعنی Find friends شوید و از آن‌جا قادر خواهید بود دوستانتان را با استفاده از لیست مخاطبین تلفن و یا فیس‌بوک پیدا کنید.

توجه داشته باشید که به علت محدودیت اینستاگرام بهتر است در هر ساعت بیش از حدود 200 تصویر را لایک نکنید و یا بیش از 50 نفر را فالو یا آنفالو نکنید. همچنین بیش از حد نیز از نظر گذاشتن و یا ارسال دایرکت خودداری کنید.

شش – اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن‌ها

Instagram-Step-5

از آن‌جایی که اینستاگرام را می‌توان به نحوی یک شبکه اجتماعی محسوب کرد اعلان‌هایی نیز برای آن پیش‌بینی شده است. با مراجعه به تنظیمات و انتخاب گزینه Push Notification Settings می‌توانید تنظیم کنید که هنگامی که فردی تصویر شما را لایک می‌کند، نظری می‌نویسد، شما را دنبال می‌کند و یا در عکسی تگ می‌شوید به شما اعلانی داده شود. همچنین در صفحه اصلی دکمه دوم از سمت راست مربوط به News یا اخبار است. در زبانه You می‌توانید این اعلان ها را ببینید و در بخش Following متوجه شوید که دوستانتان چه تصاویری را لایک کرده‌اند و یا چه کسانی را دنبال کرده‌اند.


هفت – ارسال به شبکه‌های اجتماعی

اگر دوست دارید تصاویر اینستاگرامتان را در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید می‌تواند در قسمت تنظیمات گزینه Sharing Settings را انتخاب کرده و اکانت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، فلیکر، تامبلر و Foursquare را به آن اضافه کنید. سپس می‌توانید تنظیم کنید که در کدام قسمت از هر شبکه تصویر شما به اشتراک گذاشته شود.


پاسخ به چند سوال رایج:

Instagram-FAQ

به اشتباه به فردی اجازه دنبال کردن داده‌ام؛ راه چاره چیست؟

تنها راه بلاک کردن کاربر مورد نظر است. برای این کار وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام خودمان را یک‌جا دانلود کنیم؟

اینستاگرام برای این کار سرویس Instaport را پیشنهاد می‌دهد. کافیست وارد این سایت شده و با اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید. سپس می‌توانید تمام یا قسمتی از تصاویرتان را به صورت یک فایل زیپ دانلود کنید.

چگونه تصاویر اینستاگرام دیگران را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به صورت پیش‌فرض اجازه ذخیره تصاویر را به شما نمی‌دهد اما از آن‌جایی که به هر حال تصاویر هنگام به اشتراک‌گذاری تا اندازه 612 در 612 پیکسل کوچک می‌شوند اگر از گوشی‌های با وضوح 720p به بالا استفاده می‌کنید می‌توانید از صفحه اسکرین‌شات بگیرید و قسمت مورد نظر را جدا کنید. راه دیگر ورود به پروفایل اینستاگرام اشخاص از طریق وب‌سایت است؛ برای این‌کار نام کاربری شخص مورد نظر را با یک علامت “/” پس از آدرس instagram.com وارد کنید. به طور مثال اگر قصد دارید کاربر “farnet.ir” را دنبال کنید کافیست وارد آدرس instagram.com/farnet.ir شوید و سپس تصویر مورد نظرتان را ذخیره کنید.

چگونه خطاب به کسی چیزی بنویسیم؟

برای این‌کار همان‌طور که پیش از این اشاره شد علامت @ را پیش از نام کاربری او بنویسید تا به اصطلاح او را Mention کرده باشید.

چگونه تصاویرمان را حذف کنیم؟

با باز کردن هر عکس و فشردن سه نقطه پایین صفحه می‌توانید تصاویر مورد نظرتان را حذف کنید.

چگونه کاربری را بلاک کنیم؟

همان‌طور که توضیح دادیم وارد پروفایلش شوید و دکمه سه نقطه را فشار دهید و سپس Block User را انتخاب کنید. توجه کنید که مانند فیس‌بوک اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنید فرد مورد نظر متوجه نخواهد شد.

چگونه تاریخچه جستجوها را پاکسازی کنیم؟

وارد تنظیمات شده و Clear Search History را انتخاب کنید.

چگونه کاربری را از بلاک خارج کنیم؟

مراحل کار مشابه بلاک کردن کاربر است؛ تنها Unblock را انتخاب کنید.

چگونه نظرات دیگران را روی تصاویرمان حذف کنیم؟

تصویر مورد نظر را باز کنید و در صفحه ثبت نظرات دکمه شکل مداد را فشار دهید. حالا می‌توانید نظرات دلخواه را حذف کنید.

چگونه نظراتمان را روی تصاویر دیگران ویرایش یا حذف کنیم؟

مشابه سوال قبل.

چه کنیم تا هر کسی قادر به دیدن تصاویرمان نباشد؟

همان‌طور که گفتیم باید به پروفایل خود بروید و با زدن سه نقطه بالا سمت راست وارد تنظیمات شوید و Private Account‌ را روشن کنید

چگونه تصاویر را تنها با اینستاگرام ویرایش کنیم اما به اشتراک نگذاریم؟

کافیست پس از گرفتن عکس و اعمال افکت‌ها در مرحله Share به عملیات ادامه ندهید. تصویر در پوشه Instagram گوشی ذخیره شده است.

چگونه می‌توانیم در اینستاگرام از شکلک‌های یا Emojiها استفاده کنیم؟ 

برای این‌کار می‌توانید از کیبردهای دارای شکلک‌ها مانند Google Keyboard، Kii Keyboard و یا Swiftkey استفاده کنید. پس از نصب کیبرد باید با مراجعه به تنظیمات اندروید در بخش Language and Keyboard یا “زبان و ورودی” کیبرد نصب شده را فعال کنید.

شات‌اوت به چه معناست و چگونه می‌توانیم فردی را شات‌اوت کنیم؟

 Shotout در واقع روشی برای تبلیغ صفحه فرد مورد نظرتان است. برای شات‌اوت کردن می‌توانید از صفحه اینستاگرام فرد مورد نظر عکس گرفته و یا تصویر پروفایل او را قرار دهید و نام او را بر روی عکس (همان‌طور که در بالا گفته شد) تگ کنید و در توضیحات از دوستان و دنبال‌کنندگان خود بخواهید او را نیز Follow کنند.

کار مشابهی را با ارسال تصویر به صورت Direct برای دنبال‌کنندگانتان نیز می‌توانید انجام دهید.

Kik چیست و به چه معناست؟ 

کیک یک اپلیکیشن مستقل پیام‌رسان مانند واتس‌اپ و دیگر اپلیکیشن‌های مشابه است که برای ثبت نام یا یافتن دوستان به شماره نیازی ندارد و ارتباط از طریق آی‌دی صورت می‌گیرد. Kik را می‌توانید از گوگل‌پلی یا بازار برای اندروید یا اپ‌استور آیفون دانلود کنید.

برای چت کردن با کاربران اینستاگرام چه می‌توان کرد؟ 

قابلیتی مشابه در اینستاگرام به نام Direct Message وجود دارد؛ برای آموزش کامل آن به این مطلب مراجعه کنید. اینستاگرام پیش از این قابلیت چت کردن را نداشت و به همین دلیل برخی کاربران از سرویس InstaMessage (آیفون / اندروید) استفاده می‌کردند.

قادر به قرار دادن ویدئو در اینستاگرام نیستم. 

از نظر اینستاگرام دوربین گوشی شما احتمالا کیفیت لازم استاندارد حداقل اینستاگرام را ندارد. ممکن است بتوانید با تبدیل فرمت ویدئوی مورد نظر به MP4 در کامپیوتر و امتحان مجدد موفق شوید.

آیا می‌توانم با کامپیوتر و از طریق سایت از اینستاگرام استفاده کنم. 

از طریق وب‌سایت تنها امکان مشاهده تصاویر وجود دارد و قادر به قرار دادن عکس نخواهید بود.

پس از مدتی دیگر قادر به لایک تصاویر یا فالو کردن افراد نیستم. 

احتمالاً در مدت کوتاهی بیش از حد تصاویر را لایک کرده یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید و از طرف اینستاگرام محدود شده‌اید. با توجه به حجم نفراتی که فالو کرده‌اید بعد از مدت نامشخص این محدودیت رفع خواهد شد. هیچ راه دیگری جز صبر کردن ندارد و احتمالاً مسدود شدن حساب شما در صورت تکرار این موضوع وجود دارد.

بعضی یا تمامی تصاویر اینستاگرام برای من لود نمی‌شوند.

 مشکل از اتصال اینترنت و ارتباط با سرور اینستاگرام است. برخی ISPهای داخلی اتصال اینستاگرام را محدود یا قطع کرده‌اند و ممکن است مشکل از انواع تحریم‌های داخلی یا خارجی باشد که همگی با آن آشنایی داریم!

پسورد اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌ام؛ چکار کنم؟

 از گزینه Forget Password استفاده کنید تا پسورد جدید به ایمیل شما ارسال شود

فردی متوجه رمز اکانت من شده و آن را تغییر داده است؛ چکار کنم؟ 

مشابه سوال قبل

اینستاگرام مرا مجبور به برش عکس می‌کند. چگونه تصاویر را به صورت کامل قرار دهیم؟ 

استاندارد اینستاگرام تصاویر مربعی با نسبت 1:1 است و بهتر است از دوربین خود اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که قصد دارید عکسی مستطیلی را به صورت کامل قرار دهید از برنامه‌هایی نظیر No Crop (اندروید / آیفون) یا InstaSize (اندروید / آیفون) استفاده کنید تا تصویر کوچک شده و در مربعی سفید یا مشکی قرار بگیرد و سپس آن را در اینستاگرام وارد کنید.

چگونه در اینستاگرام به جای عکس، متن و نوشته قرار دهیم؟ 

از اپلیکیشن‌هایی مانند Textgram (اندروید / آیفون) یا InstaQuote (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

چطور می‌توان متوجه شد چه کسی از صفحه ما بازدید کرده است؟ 

چنین امکانی وجود ندارد.

چگونه می‌توان چند عکس یا ویدئو را کنار یکدیگر و در قالب یک عکس یا ویدئو قرار داد؟ 

برای این‌کار از اپلیکیشن‌هایی مانند VidStich (اندروید / آیفون) برای ویدئو و تصویر و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) برای تصاویر استفاده کنید.

چگونه اکانت خود را در اینستاگرام غیرفعال/حذف کنیم؟ 

در صورت تمایل برای حذف همیشگی اکانت خود می‌توانید از وب‌سایت این برنامه و طبق این آموزش این کار را انجام دهید.

پس از اجرای برنامه با پیام Incompatible Device مواجه می‌شوم؛ مشکل از کجاست؟ 

گوشی شما با اینستاگرام سازگار نیست. ممکن است نسخه‌های قدیمی اینستاگرام چنین مشکلی نداشته باشد.

چگونه می‌توان وقتی کسی ما را Unfollow کرد متوجه شویم یا بدانیم چه کسانی ما را متقابل فالو نمی‌کنند؟ 

از اپلیکیشن کمکی InstaFollow برای اندروید یا Followers For Instagram برای آیفون کمک بگیرید.

چگونه از قاب‌ها و افکت‌های بیشتری استفاده کنیم؟ 

اپلیکیشن‌هایی مانند InstaShape (اندروید / آیفون) و یا Pixlr Express (اندروید / آیفون) استفاده کنید.

اینستاگرام قادر به تشخیص موقعیت من نیست. 

احتمالاً شبکه‌های وای‌فای و مخابراتی برای تعیین موقعیت کافی نیستند. GPS گوشی را روشن کرده و در فضای آزاد امتحان کنید. ضمناً چک کنید که برنامه‌های مسیریابی مانند Google Maps به درستی مکان شما را پیدا می‌کنند.

آیا می‌توان عکسی را تنها برای فالورهای خاصی نمایان یا مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن تمامی تصاویر شما خواهند بود.‌اگر می خواهید تصویر خاصی را برای عده ای ارسال کنید باید از دایرکت استفاده کنید که بالاتر توضیح دادیم.

آیا می‌توان لیست فالورها یا فالویینگ‌های خود را مخفی کرد؟ 

خیر. تمامی افرادی که شما را دنبال می‌کنند قادر به دیدن فالورها و فالویینگ‌های شما هستند و تنها می‌توانید با Private کردن پروفایل خود پس از اجازه شما امکان دنبال کردنتان را به کاربران بدهید.

چه فعالیت‌هایی باعث بلاک شدن و محدود شدن اکانت می‌شود؟ 

قرار دادن تبلیغات در قسمت نظرات / ارسال تصاویر حاوی خشونت، کلمات رکیک یا تصاویر عریان / ارسال بیش از حد دایرکت / فحاشی / استفاده از اینستاگرام بر روی چند گوشی و با چندین آی‌پی متفاوت در طول مدت کوتاه

برای بسته شدن یک اکانت چند نفر باید آن را ریپورت کنند؟

بسته شدن اکانت به تعداد ریپورت بستگی ندارد و این عمل به صورت خودکار انجام نخواهد شد. اگر ریپورت درست و صحیح باشد تیم پشتیبانی اینستاگرام به تشخیص خود اکانت شخص خاطی را مسدود خواهند کرد.

چگونه در اینستاگرام مانند فیس‌بوک پیج بسازم؟

در اینستاگرام چیزی تحت عنوان پیج وجود ندارد و در واقع می‌توانید مانند روال ساخت یک اکانت عادی صفحه‌ای به عنوان یک پیج باز کنید.

در هنگام فالو کردن برخی کاربران، افرادی به عنوان پیشنهاد یا Suggestion نشان داده می‌شوند آن‌ها را برای اکانت خودم چگونه تغییر دهم؟

افراد پیشنهادی کاملا در اختیار اینستاگرام است و در اختیار شما نیست. حداقل در نسخه فعلی امکان تغییر افراد پیشنهادی وجود ندارد و معیار اینستاگرام برای انتخاب افراد پیشنهادی رسما اعلام نشده است. شما می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و مراجعه به آدرس اینترنتی اینستاگرام و ورود به پروفایل خود در بخش تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید.

برای این کار از طریق مرورگر اینترنتی به اینستاگرام مراجعه و لاگین کنید. بالای صفحه روی اسم خودتون بزنید تا وارد صفحه پروفایلتون به شه. حالا دوباره روی ادیت پروفایل بزنید و بعد پائین صفحه تیک کنار گزینه Include your account when recommending similar accounts people might want to follow. رو بردارید و بعد دکمه Submit رو بزنید تا ذخیره بشه. تمام

پیغام comment blocked در هنگام گذاشتن کامنت در اینستاگرام به چه معناست؟

این پیغام به این معنی است که شما از گذاشتن کامنت در تصاویر این شخص برای همیشه و یا کل تصاویر در اینستاگرام به مدت محدود (اما نامعلوم) محروم شده‌اید. این موضوع وقتی اتفاق می‌افتد که در زیر تصایویر دیگران اسپم و کامنت های تبلیغاتی بگذارید. تکرار این عمل باعث بسته شدن اکانت شما برای همیشه خواهد شد.

هنگام ثبت نام با پیامی با متن “too many users have been registered on this device” مواجه می‌شوم؛ چاره چیست؟

ظاهراً کاربران زیادی با گوشی شما ثبت نام کرده‌اند؛ بهترین راه استفاده از یک گوشی یا تبلت دیگر برای ثبت نام است.

زمان ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوم: “The IP address you are using has been flagged as an open proxy”؛ چاره چیست؟

راحت‌ترین راه رفع این مشکل اینه که از یک اینترنت دیگه برای ثبت‌نام استفاده کنید.

در هنگام مشاهده تصاویر گاهی با پیغام خطای “Couldn’t refresh feed” یا “an unknown network error has occurrred”مواجه می‌شوم و تصاویر و صفحات بارگذاری نمی‌شوند.

بنابه اعلام وزیر ارتباطات اختلالات اینستاگرام به دلیل فیلترینگ هوشمند (؟!) ایجاد شده است. می‌توانید شکایات خود را از طریق وب‌سایت کارگروه مصادیق مجرمانه ثبت و پیگیری نمایید.

مشکل درخواست کد امنیتی در اینستاگرام:

در هنگام باز کردن صفحه اینستاگرام، صفحه ای باز می‌شود که از من کد امنیتی می‌خواهد. راه‌حل چیست؟

پاسخ: این مشکل به این دلیل است که در هنگام ثبت‌نام شماره تلفن همراه خود را وارد نکرده‌اید. برای رفع مشکل شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و منتظر دریافت کد بمانید. این کار را فقط برای یک بار انجام دهید و در صورت عدم دریافت کد آن را با یک شماره همراه دیگر ترجیحاً غیر از همراه اول امتحان کنید. از ارسال چندین باره درخواست خودداری کنید چون با انجام این کار کدهای ارسال شده قبلی که احتمالاً دریافت خواهید کرد نامعتبر شده و پس از چندین مرتبه دیگر کدی برایتان ارسال نخواهد شد. این مشکل راه‌حل دیگری ندارد!

مدتی هست که نمی‌توانم لایک یا فالو کنم و موقع لایک و فالو کردن یک صفحه سفید باز می‌شود؟

احتمالاً به علت لایک و فالو کردن زیاد در مدت زمان کم  یا دلایل دیگر از طرف اینستاگرام بلاک شدید ولی علت اصلی مشکل ایجاد شده در همان صفحه سفید است که صفحه مورد نظر دیر باز  می‌شود و در اکثر موارد به علت سرعت پایین اینترنت اصلاً باز نمی‌شود پس یا باید صبر کنید و یا روش‌های دیگر برای تغییر آی‌پی را امتحان کنید! سپس با وارد کردن کد امنیتی که خود اینستاگرام به شما می‌دهد می‌توانید مشکل را برطرف کنید.
درضمن در بعضی موارد صفحه ای باز می‌شود که درخواست شماره تلفن برای فرستادن کد امنیتی می‌کند، پس از وارد کردن شماره همراه با کد +98 کد امنیتی فرستاده خواهد شد ولی در بیشتر موارد برای اپراتورهای ایران کدی فرستاده نمی‌شود که دلیل آن مشخص نیست پس بهتر است در هنگام ثبت‌نام حتماً شماره همراه را نیز وارد کنید.

چگونه می‌توانم عکس خود را در بخش Explore قرار دهم؟

بخش Explore برای هر کاربر متفاوت بوده و بسته به علایق، دوستان و تصاویری که دوستان شما لایک کرده‌اند تغییر می‌کند. بنابراین قرار دادن تصویرتان در این صفحه غیرممکن است!

چگونه می‌توانم چندین کاربر را به صورت همزمان آنفالو کنم؟

آنفالو کردن تعداد زیاد کاربر در یک روز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. فالو کردن تعداد کاربران زیاد برای دریافت فالوبک و آنفالو کردن آن‌ها احتمالاً موجب غیرفعال شدن همیشگی اکانت شما از سوی اینستاگرام خواهد شد.

چگونه در اینستاگرام همزمان بیش از یک اکانت داشته باشم؟

قابلیت استفاده همزمان از چند اکانت در اینستاگرام به تازگی به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. برای آموزش استفاده و جزئیات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

چگونه می‌توانم پیام دایرکتی را که ارسال کرده‌ام لغو کنم؟

کافیست انگشت خود را روی پیام نگه داشته و Unsend Message را بزنید. اگر مخاطب شما پیش از Unsend کردن پیام شما را ندیده باشد اعلانی مبنی بر پیام از طرف شما دریافت خواهد کرد اما قادر به مشاهده آن پیام نخواهد بود.

چگونه می‌توانم لینک پروفایل یا کانال تلگرام خود را در صفحه پروفایل اینستاگرام قرار دهم؟

متأسفانه این قابلیت توسط اینستاگرام مسدود شده و دیگر امکان قرار دادن لینک پروفایل تلگرام و یا اسنپ‌چت را ندارید. البته مطابق معمول
ما برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی سراغ داریم که می‌توانید در این مطلب آن را بخوانید.

در هنگام ویرایش پروفایل با پیغام Links asking someone to add you on another service aren’t supported on Instagram. مواجه می شوم چاره چیست؟

به پرسش قبل مراجعه کنید.

خطای Your account has been disabled for violating our terms به چه معناست؟

اکانت شما به دلیل سرپیچی از قوانین اینستاگرام (فالو یا آنفالو زیاد در محدوده زمانی کم، جذب فالور به شیوه نامتعارف، استفاده از اپلیکیشن های جذب فالور، کامنت های تبلیغاتی، پست محتوای غیرقانونی و …) توسط اینستاگرام غیرفعال شده است. در حال حاضر راهی برای فعال کردن مجدد وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۱۴
ناصر خدابنده لو

اندروید یکی از پیشرفته ترین سیستم عامل های موبایل و تبلت است و دارای امکانات زیادی میباشد. اندروید دارای کد ها و ترفند هایی است که شما با استفاده از آن ها میتوانید از حداکثر امکانات این سیستم عامل استفاده کنید و به کاربران حرفه ای این سیستم عامل بپیوندید. اگر شما هم از دستگاه های اندرویدی استفاده میکنید حتما این مقاله را مشاهده کنید.

  • نگه داشتن دکمه Home برای دیدن برنامه های باز و انتخاب کردنشون.
  • در حالی که دستگاه خاموشه، روشن کردنش + نگه داشتن دکمهBack برای رفتن تو صفحه FastBoot
  • در حالی که دستگاه خاموشه، روشن کردنش + نگه داشتن دکمه Home برای رفتن به صفحه Boot2 جهت کارهای: نصب رام، بکآپ و رستور ناندرویید، Factory Reset
  • نمایش شماره IMEI گوشی #06#*
  • تنظیمات کلی گوشی*#*#4636#*#*
  • فعال سازی شماره گیری صوتی*#*#8351#*#*
  • غیر فعال کردن حالت شماره گیری صوتی *#*#8350#*#*
  • برنامه برای تست گوشی*#*#7262626#*#*
  • کدی برای از کار انداختن PUK کد برای تماسهای اضطراری **05**<وارد کردن پین کد جدید >*<وارد کردن دوباره پین کد جدید >
  • کد:#*#*#4636#*#*

با تایپ این کد در گوشی اندرویدی خود، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت کاربری آن را ببینید.

  • کد: *#*#7780#*#*

با این کد گوشی شما factory data reset می شود، یعنی اینکه موبایل به تنظیمات پیش فرض کارخانه برمی گردد و این اطلاعات از درون آن حذف می شوند: اکانت های گوگل که روی موبایل تعریف شده یا با آن در ارتباط باشند تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن ها و سیستم اپلیکیشن های دانلود شده اما این دستور کاری به برنامه های سیستمی، اپلیکیشن ها و همچنین اطلاعات کارت حافظه ندارد.

  • کد: *2767*3855#

این دستور یک خرابکار تمام عیار است. گوشی شما را به تنظیمات کارخانه ای بر می گرداند، اما سر راه همه چیز را از فایل و فولدر گرفته تا اطلاعات و تنظیمات حافظه داخلی تلفن، پاک می کند و سپس فریم ویر (firmware) گوشی را از دوباره نصب می کند. پس در استفاده از این کد نهایت دقت را به کار ببرید و مراقب باشید.

  • کد: *#*#34971539#*#*

این کد اطلاعاتی درباره دوربین گوشی را به شما نشان داده و گزینه های زیر را هم در اختیارتان می گذارد: آپدیت فریم ویر دوربین در ایمیج (هیچ گاه این گزینه را امتحان نکنید) آپدیت فریم ویر دوربین روی کارت حافظه SD نمایش ورژن فریم ور دوربین شمارش تعداد آپدیت فریم ور

  • کد: *#*#7594#*#*

این دستور، عملکرد دکمه قطع مکالمه/پاور (End Call/Power) را تغییر می دهد. شما می توانید شیوه عملکرد این کلید به خصوص را خودتان تنظیم کنید.

کد: *#*#273283*255*663282*#*#*

این کد به شما امکان پشتیبان گیری از فایل های چند رسانه ای همچون عکسها، فیلم ها، آهنگ ها و یادداشت های صوتی را می دهد.

  • کد: *#*#197328640#*#*

با تایپ این عبارت به مود سرویس گوشی وارد می شوید. در آنجا می توانید تست های مختلفی را انجام داده و یا تنظیمات گوشی را تغییر دهید.

  • کدهای تست سخت افزاری (وای فای، بلوتوپ، جی پی اس)
  • تست کارت شبکه بیسیم موبایل

*#*#232339#*#*

*#*#526#*#*

*#*#528#*#*

  • تست GPS

*#*#1472365#*#*
*#*#1575#*#*

  • تست بلوتوث

*#*#232331#*#*

  • این کد آدرس دستگاه بلوتوث را نمایش می دهد

*#*#232337#*#

  • برای ورود به بخش سرویس کنترل و تظارت Gtalk از این کد استفاده کنید

*#*#8255#*#*

  • کدهای مخفی برای دستیابی به اطلاعات فریم ور (میان افزار)

*#*#4986*2650468#*#*
PDA, Phone, H/W, RFCallDate

*#*#1234#*#* – PDA and Phone

*#*#1111#*#* – FTA SW Version

*#*#2222#*#* – FTA HW Version

*#*#44336#*#*
PDA, Phone, CSC, Build Time, Changelist number

  • کدهای مخفی برای تست های مختلف کارخانه ای
  • تست سیگنال

*#*#0283#*#*

  • تست ال سی دی

*#*#0*#*#*

  • ورژن صفحه لمسی

*#*#2663#*#*

  • تست ویبره و نور صفحه کلید

*#*#0842#*#*

  • تست صفحه لمسی

*#*#2664#*#*

  • تست سنسور مجاورت

*#*#0588#*#*

  • نمایش ورژن رم

*#*#3264#*#*

  • تست صدای زنگ

*#*#0673#*#* *#*#0289#*#*

منبع:گویا ایتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۰۴
ناصر خدابنده لو